2428
vizualizari

NLP - INVATA SA CONVINGI, in afaceri, vanzari, relatii si societate - Richard Bandler, John La ValleUna dintre cele mai bune modalitati de a deprinde mecanismele convingerii este de a sesiza in primul rand cum te comporti tu in rolul de client. Observa apoi procesele care au loc si incepe sa integrezi lucrurile in propriul model de vanzare despre care stii ca functioneaza. Apoi include in acel model optiunile si alegerile de care ai putea avea nevoie pentru redirectionarea procesului in desfasurare.

Bandler si La Valle numesc aceasta etapa „procesul generativ de schimbare”.

Noi invatam prin intermediul diferentelor, desi tindem sa preferam asemanarile. De aceea este esential ca atunci cand ai o prezentare sau o interactiune sa reusesti sa atragi in primul rand atentia partenerilor, deoarece daca ei nu-ti acorda atentia lor, atunci vei pierde timpul.

 

Autorii insista pe abordarea de genul: Intrebare: Eu ce vand? Raspuns: Sentimente! Unde clientii sau partenerii vor interpreta diferit aceste sentimente...iar tu trebuie sa afli ce senzatii isi doresc...

Bandler si La Valle ne spun: „Transformati-va starea de spirit in cel mai valoros bun al vostru!” iar prin ancorare, „introduceti starea de bine si atasati aceasta stare produsului vostru si propriei voastre persoane”, astfel incat clientul sa te asocieze pe tine si pe produsul tau cu starea lui de bine.

Dreptul de a influenta se castiga! Clientii te platesc pentru ca tu sa-i ajuti sa obtina ceea ce isi doresc, pentru a se simti bine. Tine minte: clientul iti comunica mereu care este problema si care este solutia pentru problema lui.

Autorii insista sa le dai clientilor ceea ce-si doresc intr-o maniera care sa-i binedispuna prin: captarea atentiei, stabilirea raportului, adunarea informatiilor si prezentarea ta (care include: dorintele si nevoile clientului, tonalitatea, directia de urmat, harta succesului), sa folosesti intrebari de genul: „Ei bine, ma intreb ce v-ar face placere astazi?”, sa rezumi: „sa vedem daca am inteles bine...aveti nevoie de...” si sa oglindesti: „a...bineinteles...veti adora...sa mergem sa cumparam...”

O importanta deosebita se pune pe intrebari de genul: ce cumparati astazi? Si nu: ce doriti astazi! deoarece raspunsul la aceasta intrebare ofera multe informatii legate de drumul ce trebuie parcurs si de cum sa ajungi la destinatie... si foarte important este sa-ti creezi oportunitatea!

Si nu uita: „Cel mai puternic instinct al omului este de a face doar lucrurile care-i sunt familiare”

De asemenea, se insista pe faptul ca tu, ca vanzator sau prezentator, sa te asiguri ca pui intrebari clientului sau partenerului la care raspunsul acestuia sa fie ”da” pentru a te asocia tu insuti cu ”da”.

Un alt aspect important in atingerea succesului il reprezinta congruenta intre ceea ce spui verbal si ceea ce transmiti non verbal, care reprezinta totul in vanzari si convingere.

Ca limbaj, utilizeaza umorul - care este copilul creativitatii, foloseste generalizari, operatori modali si nominalizari din meta limbaj care sunt ca un combustibil care revitalizeaza intreaga actiune si nu folosi: ”sincer sa fiu...” pentru ca acest lucru presupune ca pana atunci ai mintit, foloseste predicatele temporale care sunt cea mai buna modalitate de a muta locul unei probleme in trecut si dorintele in viitor si astfel devii clarvazator!

Sistemele de reprezentare sunt prima alegere pentru cei care comunica cu succes si se schimba functie de context : vizual, auditiv, kinestezic, olfactiv si gustativ, iar aici autorii detaliaza pe larg aceste canale de comunicare pentru o mai buna intelegere, prin exemple si explicatii multiple.

In acelasi timp, observa pozitia corpului, tonalitatea si fiziologia, deoarece acestea furnizeaza o metoda de prioritizare sau ordonare a succesiunii lucrurilor care conduc la ”fereastra oportunitatii”

Conform autorilor, cel mai important lucru pe care un om il poate face invata este abilitatea de a lua decizii si de a nu renunta la ea, abilitatea de a transforma o decizie intr-una buna, o decizie care va duce toata viata la alte decizii bune!

Astfel, apare si o definire a norocului: „norocul este o combinatie de aptitudini excelente si abilitatea de a recunoaste oportunitatile atunci cand iti bat la usa si de a profita de ele”.

Atitudinea este o consecinta a felului in care vezi viata!

Iti multumesc pentru ca te-ai oprit din drumul tau si ai citit aceste randuri prin care poti incepe sa schimbi ceva ACUM... si daca vrei sa imparti fericire, iubire si acceptare da un share sau like si aminteste-ti sa te inscrii la newsleterul saptamanal care sa te tina la curent cu toate gandurile bune...

Si te astept cu mare drag pe Pagina mea de FACEBOOK  unde un like de-al tau mi-ar umple inima de bucurie..

Loredana Latis
Antrenorul tau pentru succes
Email: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

 banner-academia-ll

Participa si TU la urmatoarele evenimente