3002
vizualizari

Stii deja ca la cele mai multe interviuri, fiecare interviu incepe cu „spune-mi despre tine”, insa intervievatorul nu vrea cu adevarat sa iti cunoasca toata istoria copilariei...
Asa incat, este o intrebare specifica cu un raspuns specific.

In mare, prin acest indemn, un angajator vrea:

  • sa te faca sa te relaxezi,
  • sa iti inteleaga realizarile
  • sa stie de ce vrei sa lucrezi la compania X
  • sa-ti cunoasca planurile de viitor

Mai jos ai 5 pasi pentru a-ti prezenta si antrena un speach rapid care sa produca impactul dorit de tine in cel mai scurt timp.

Pasul 1: Identificarea realizarilor tale
Ia-ti 1-2 ore si scrie cele mai importante 5 experiente profesionale sau personale care sa urmeze formatul: situatie(sarcina)-actiune-rezultat.
Intreaba-te:

  • Care a fost situatia?
  • Ce ai facut?
  • Ce s-a intamplat?

Apoi rafineaza tot ce ai scris la un paragraf pentru fiecare experienta in parte din care 15-20% sa fie despre situatie, 40%  sa se refere la actiune iar 30-35% sa fie despre rezultate.

Pasul 2: Identificarea celor 2 calitati/abilitati/talente de top ale tale
Alege 1-2 calitati/abilitati/talente de top ale tale.

  • Care sunt primele doua lucruri pe care vrei ca intervievatorul sa si le aminteasca despre tine?


Dupa ce se desparte de tine, intervievatorului trebuie si fie clar care sunt aceste doua lucruri de top despre tine.

Pasul 3: Pregatirea speach-ului de 2 minute
Acum, ca ai aceste informatii, pune-le la un loc si ia in calcul ca pentru a te incadra in cele 2 minute, considerand ca in medie se spun 150 cuvinte/minut, fa-ti un speach de aproximativ 300-350 cuvinte in care sa se regaseasca cele specificate in pasii 1-3.
Concentreaza-te pe cele 3-5 experiente importante, pe cele 2 calitati/abilitati/talente de top in proportie de 75% din timp iar restul de 25% aloca-l sa raspunzi la de ce compania X si sa-ti comunici planurile tale de viitor.
Atentie: aceste planuri trebuie sa corespunda cu noua pozitie sau oportunitatile de la compania X.

Pasul 4: Identificarea intrebarilor cheie pe care sa le adresezi tu
Foarte important: la sfarsitul speach-ului pregateste cateva intrebari ckeie de genul (depinde de conjunctura):

  • Compania dvs face asta?
  • Acest job include sarcinile „a” si/sau „b”?
  • Dvs folositi instrumentele „d” si/sau „e”?
    Exemple:
  • Compania sau departamentul dvs faceti evaluarea riscurilor?
  • Acest job include inregistrarea documentelor contabile primare si/sau realizarea balantelor lunare?
  • Departamentul dvs foloseste antecalculatiile de pret si/sau consumurile specifice per produs?

Pasul 5: Antrenamentul tau
Fiindca stii ca orice abilitate se intareste prin antrenament, incepe imediat sa repeti ceea ce ti-ai notat la pasul 4 si memoreaza in mod natural.
Poti sa faci asta in fata oglinzii, sa te inregistrezi audio sau video astfel incat sa-ti descoperi eventualele tipare de comportament pe care sa le poti rearanja astfel incat sa-ti fie utile.

Si zambeste, fii relaxat si natural.

Mult succes si acum ca stii acest lucru esential in orice discutie, antreneaza-te pentru a fi in forma ori de cate ori ai nevoie.
Prin aceasta metoda poti capta interesul eficient si rapid oricui!

Iti multumesc pentru ca te-ai oprit din drumul tau si ai citit aceste randuri prin care poti incepe sa schimbi ceva ACUM…  si daca vrei sa imparti fericire, iubire si acceptare da un share sau like si aminteste-ti sa te inscrii la newsleterul saptamanal care sa te tina la curent cu toate gandurile bune…

Si te astept cu mare drag pe Pagina mea de FACEBOOK  unde un like de-al tau mi-ar umple inima de bucurie..

Loredana Latis
Antrenorul tau pentru succes
www.loredanalatis.ro
Email: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

 banner-academia-ll

Participa si TU la urmatoarele evenimente

Comentarii 

 
0 # olga 06-01-2012 16:55
foarte util, acum ma apuc si eu sa fac pasii, caci sunt in cautare de job
 
 
0 # simona 06-01-2012 17:25
Buna ziua Loredana,

imi face mare placere sa iti scriu direct pentru a-ti spune cat de mult ma bucura lectura articolelor tale si mai ales faptul ca, subliniezi ceea ce simt si eu.
Mai mult decat atat, vazand tema pe care ai abordat-o astazi, ma intrebam: oare cati dintre managerii din mediul de afaceri mioritic au lecturat "Eficienta in 7 trepte" sau "A 8a treapta a intelepciunii" ale lui Stephen Covey? Cati au auzit despre Robin Sharma? etc.
Intr-un final, nici asta nu este atat de important - chiar daca lucrarile celor enumerati anterior detaliaza reguli de viata aplicabile in management si invers, utile fiecaruia dintre noi. Cu adevarat important consider ca este sa pot avea cat mai des ocazia de a spune ca fiecare dintre noi aplica in viata de zi cu zi un tratament corect fata de celalalt si fata de sine.

O zi plina de soare in suflet si lumina in privire!

Toate cele bune,
Simona
 
 
0 # gabriela 09-01-2012 08:44
Multumesc Loredana si ador articolele tale :)